Reklama

Im wyżej, tym lepiej, czyli dlaczego warto pozycjonować stronę www?

Dobrze, że posiadasz stronę www swojej firmy – wszak Internet to kopalnia potencjalnych klientów. Wystarczy ich tylko wydobyć – w tym pomoże Ci już pozycjonowanie.

Być może będzie to dla Ciebie zaskoczeniem, ale samo posiadanie strony www Twojego przedsiębiorstwa już nie wystarcza. Musisz postawić na jej reklamę, a pierwszym krokiem do zdobycia upragnionych klientów jest pozycjonowanie.

Czym jest pozycjonowanie?

To wieloetapowy, długofalowy proces, dzięki któremu Twoja witryna znajduje się w TOP10, czyli na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Oczywiście docelowym zamiarem agencji oraz jej klienta jest pierwsze miejsce, ale żeby je osiągnąć, trzeba włożyć w to dużo pracy i czasu.
Pozycjonowanie zwykle zaczyna się od audytu strony www, po którym następuje jej optymalizacja, a więc wcielenie wniosków z audytu w życie. Istotne są również słowa kluczowe, kampania link buildingu czy dobór odpowiedniej treści wraz z content marketingiem.

Pozycjonowanie – dlaczego się opłaca?

Dzięki pozycjonowaniu Twoja firma staje się lepiej widoczna. Mowa oczywiście o wyszukiwarce Google, ale nie tylko. Za sprawą kampanii link buildingu linki prowadzące do Twojej strony będą umieszczone na innych portalach, a dobrze skomponowana treść prędzej czy później trafi do właściwego odbiorcy – np. na Facebooku. Można zatem stwierdzić, że efekty pozycjonowania dają o sobie znać wszędzie, gdzie tylko się nie obrócisz w Sieci. A to zwiększa prawdopodobieństwo, że ktoś Cię zauważy. I skorzysta z Twoich usług lub kupi Twój produkt.

Za pomocą pozycjonowania możesz również kreować markę. Odpowiedni content ze słowami kluczowymi na stronie www nie tylko zapewni wzrost pozycji, ale także odbiór Twojej firmy przez potencjalnych klientów. Od Ciebie zależy styl języka, jakim będziesz się posługiwać w komunikacji z odbiorcami – ważne, by był zgodny z ich sposobem mówienia. Poza tym nie ukrywajmy – im wyżej jesteś w wyszukiwarce, tym bardziej jesteś postrzegany jako dobra, solidna firma, która zna się na tym co robi (skoro jest tak wysoko w Google). Prosta psychologia!